אודות
שמי דור שמיר,
הילר ומלווה ילדים ונוער להתפתחות רגשית, חברתית ואישית דרך הטבע.
מנחה סדנאות, קבוצות וחוגי טבע ויצירה.
חוקר את תודעת האוטיזם ואת שפתם.
הגעתי הנה עבור הילדים
כדי שירגישו אהובים, שייכים, רצויים, שלמים ובטוחים בעולמם.
לאפשר להם מרחב בו יוכלו להתפתח, להביא את עצמם לידי ביטוי, לגלות את כוחותיהם ולמצוא את השקט בתוכם.
לאפשר להם לזרוח באורם.
סיפור אישי
בכיתה א', כשהוריי בחרו שאהיה בבית ספר לחינוך מיוחד, בזמן שהחברים שלי בקיבוץ הלכו לבית ספר "רגיל" חוויתי תסכול, פחד, וחוסר ביטחון, אבל משהו בי ידע שזה המקום הנכון עבורי. כל פעם ששאלתי את אמא שלי למה אני לא עם כל החברים, היא אמרה לי "דור, זה המקום הנכון עבורך".
עד כיתה י' הציעו לי להשתלב באופן חלקי בכיתה "רגילה" וכל פעם מחדש סירבתי כי היה בי חלק שעדיין לא מוכן. במעבר לכיתה י' אמרו לי שאם אבחר לעשות בגרות מלאה בכיתה "רגילה" אצטרך לוותר על העזרות והתמיכות שקיבלתי עד כה בכיתת החינוך המיוחד. משהו בי ביקש להראות לעצמי ולעולם שאני יכול. עברתי מחינוך מיוחד לכיתה "רגילה", ושם סיימתי את בית הספר בבגרות מלאה.
המשיכה לליווי הילדים התחילה כבר מהתיכון. הייתי מגיע לבקר בבית ספר היסודי ורואה את הילדים, את האור שהם, את המתנה שהם לעולם ומשהו בי ביקש להתקרב אליהם, לגלות אותם.
כשחזרתי מהטיול הגדול, התעוררו בתוכי אותם התחושות שפגשתי עד כיתה י', של תסכול, חוסר מסוגלות, חוסר ביטחון עצמי, והיה לי חשוב להוכיח אחרת. הלכתי ללמוד הנדסת חשמל. אחרי שנתיים מוצלחות בלימודים, עלתה בי ההבנה שאין משהו שאני לא יכול! זאת הייתה נקודת מעבר שמתוכה עלתה בי קריאה לחזור הביתה – ללוות ילדים. זה מה שהלב שלי רוצה, יודע, משתוקק ושמח.
תוך כדי הקריאה ללוות ילדים, התגבשה בתוכי תחושת ביטחון ומסוגלות ללכת על פי בקשת הלב בגישה אותנטית ומחברת שרואה את הדור הבא של הילדים בעולם, בטוחים בעצמם, אהובים, שייכים, יצירתיים. ככל שהעמקתי בגיבוש הגישה בתוכי, ראיתי דרך מפגשים פרטניים וקבוצתיים את הקסם שנוצר בין הטבע לילד ואת השפעתו עליו.
ריגש אותי לראות שינויים משמעותיים בהתפתחות הילדים, הגשמת משאלות, פתיחת לב, חיזוק תחושות בטחון ואהבה עצמית. כל הטוב הזה מניע אותי בכל בוקר מחדש ללוות ילדים בחסד ובהתפעמות מלאה.
הערכים המאירים את דרכי במפגש עם ילדים הם:
-
שלום - הילד מפתח מסוגלות להיות בטוב עם כל הניגודים ולעשות השלמה עם כל החלקים ויוצר שלום בתוכו.
חקר ולמידה - הילד נפתח לנקודות מבט רחבות מתוך התנסויות מגוונות דרך הטבע להעמקה והכרות עם איכויותיו, מסוגלותו, צרכיו, ורגשותיו המאפשרות לו להסכים לשינוי.בחירה חופשית - הילד מתחבר לעצמו ויודע בתוכו מה נכון עבורו, מה טוב לו ומה מקדם אותו, ויודע לבטא זאת.
קבלה - הילד מפתח יכולת חיות באהבה עצמית ללא שפיטה וביקורת, פוגש את מי שהוא כשלם ומדויק עבור עצמו.
הנאה - הילד חווה שמחה, התפעמות, התרגשות, ומגלה בתוכו את המוטיבציה לגדול, להתנסות, להתמודד, להתחזק. חווית ההנאה היא בסיס לכל התנסות מיטיבה של הילד.
יחד - הילד חי בהפריה עם האחר/ים תוך כדי גיבוש האינדיבידואל, על מנת לאפשר לו ליצור שיתופי פעולה להתפתחות אישית ומערכות היחסים.מנהיגות אישית - הילד מפתח את העצמאות, את היכולת להשפיע, להוביל, להשמיע את קולו וללכת עם מה שמניע אותו.
ולכם ההורים חשוב לי לספר
אני מאורס ועוד לא אבא, ויחד עם זאת, מאז שאני זוכר את עצמי כנער, ילדים היתחברו אלי, אני מלווה אותם ומדריך אותם. חקר הטבע בתוכי פתח עבורי גישה טבעית ואותנטית להתחבר לילדים, להרגיש, לראות ולהבין אותם, וללכת בקצב שלהם כדי שהם יוכלו להתחבר אל עצמם. במפגש עם ילדים אני הולך לפי חושי הטבע, דרך הקשבה והכרת הטבע שבי, ומשהו קסום נוצר בתוך החיבור הזה. חשוב לי לספר לכם שאני עוסק בתקשורת המקרבת שיש בינכם לבין ילדכם ומטווח אותה לשני הצדדים. כחלק מהתהליך יש פגישות אתכם כדי ליצור את נקודות החיבור והטיווח. התחברות לנקודות אלו מחזקות את הביטחון בילד ומוציאות אותו מהמצוקות הרגשיות ומאפשרות לו מרווח לנשימה.
מזמין את ילדכם להתחבר ולגלות את עצמם בשיתוף פעולה עם הטבע שבהם.
צרו קשר
רוצים לקבל מידע נוסף על מבחר הסדנאות והחוגים?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם